Porsche, tamamen elektrikli Macan ve 718 araçları ve kendi şarj ağı üzerinde çalışıyor

Nadir bir hareketle Porsche, kendi elektrikli araç şarj istasyonları ağını kurmayı planladığını duyurdu. Ayrıca 2030 yılına kadar satışlarının yüzde 80’ini elektrikli araçlardan oluşturmayı hedeflediğini açıkladı.
Hareket, otomobil üreticisinin EV portföyünü tamamen elektrikli bir Macan kompakt SUV ve 718 spor otomobille genişletme planlarını açıkladığı yıllık toplantısında ana hatlarıyla açıklandı.
Porsche EV sahipleri şu anda şarj ihtiyaçları için üçüncü taraf şirketlere güveniyor. Bazı plug-in hibrit modellere ek olarak Porsche Taycan satan otomobil üreticisinin, Ford, BMW, Daimler ve Porsche’nin ana şirketi Volkswagen ile ortak girişim olan EV şarj sağlayıcısı Ionity ile bir ortaklığı bulunuyor. Ancak şimdi Porsche, Tesla’nın Süper Şarj Cihazları gibi kendi EV şarj ağını kurmaya istekli olduğunu ifade etti.
arj cihazları Avusturya, Almanya ve İsviçre’de trafiğin yoğun olduğu koridorlar boyunca inşa edilecek ve ilk kurulumlar yıl sonunda yapılacak. Şirket, Porsche markalı şarj istasyonlarının “sadece Porsche müşterileri için” olacağını ve Ionity’nin Avrupa’daki şarj ağını tamamlaması gerektiğini söyledi.
Premium şarj istasyonlarına yapılan yatırım, 2030 yılına kadar satışlarının yüzde 80’ini oluşturmasını umduğu Porsche’nin elektrikli araç satışlarını artırmayı amaçlıyor. Şirket ayrıca, 2024 yılına kadar seri üretime hazır olacağını umduğu pil üretimine de para harcıyor.
Porsche, şarj istasyonlarını, elektrikli araç sahiplerinin araçları takılıyken bir şeyler içip dinlenebilecekleri lüks salonlar olarak tasavvur ediyor. Yöneticiler, ağı daha sonraki bir tarihte Çin ve ABD’ye genişletmeyi düşüneceklerini söyledi.
Otomobil üreticisinin yaklaşmakta olan EV’lerine gelince, Porsche yeni nesil orta motor 718’in yalnızca elektrikli olacağını söyledi. 718 , otomobil üreticisinin yarış arabası konsepti olan Mission R’den ilham alacak . Ancak elektrikli Macan crossover yakında çıkacak olsa da, 718 EV’yi 2025’e kadar göremeyeceğiz.