Maserati yeni lüks elektrikli araç serisini tanıttı ve 2030 yılına kadar tamamen elektrikli olmayı taahhüt etti

İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, yeni nesil GranTurismo spor coupe, en çok satan Levante’nin elektrikli versiyonu, tamamen yeni Grecale SUV ve diğer birçok lüks spor otomobil ve üstü açılır araba dahil olmak üzere Folgore adlı tamamen elektrikli bir araç yelpazesini duyurdu. Şirket, 2025 yılına kadar tüm modellerinin elektrikli versiyonlarını sunacağını ve 2030 yılına kadar sadece EV satışlarına geçeceğini söyledi.
Muhabirlerle düzenlediği basın toplantısında, Maserati CEO’su Davide Grasso, otomobil üreticisinin 2030 yılına kadar içten yanmalı motorlu araçlarının satışını tamamen durdurmayı hedefleyeceğini söyledi – ancak bu, bireysel pazarlara ve müşteri taleplerine bağlı olacaktır.
Grasso, 2030 hedef tarihiyle ilgili olarak “Burası iniş noktası” dedi. “Farklı pazarların elektrifikasyonun geleceğine doğru ne kadar hızlı hareket edeceğine bağlı olarak, dünyanın farklı bölgelerini farklı bir hızla etkileyecek. üzerimizde.”
Bu zaman çizelgesini göz önünde bulunduran Maserati, “2025 yılına kadar elektrik serisini tamamlayan ilk lüks marka” olduğunu iddia ediyor. Elbette Porsche , Ferrari ve Lamborghini gibi diğer lüks spor otomobil markaları da kendi elektrifikasyon planlarını açıkladılar. (Porsche, Taycan ile ilk modelini zaten piyasaya sürdü.) Ancak lüks otomobil üreticileri arasında elektrifikasyona geçiş nispeten daha yavaş oldu, çünkü çoğu hala yüksek sesli, homurdanan V8 ve V12 motorlara prim veriyor.
Maserati yıllardır farklı değildi. Şirket bir süredir elektrikli araba yapma konusunda gümbür gümbür gümbür gümbür savuruyor ama hiçbir zaman tam anlamıyla başarılı olamadı. Bu muhtemelen, ana şirketi Fiat Chrysler’in (şimdi Stellantis) merhum Sergio Marchionne liderliğinde EV’leri büyük ölçüde görmezden gelen kayıtsız tutumundan kaynaklanıyor.
2019’da Maserati rotasını değiştirerek GranTurismo spor kupasının ve GranCabriolet Cabrio’nun pille çalışan versiyonlarının yanı sıra isimsiz bir elektrikli spor otomobil ve bir elektrikli SUV dahil olmak üzere bir dizi elektrikli modeli duyurdu . Geçen yıl Maserati, Ghibli sedan’ın yalnızca Avrupa’da satılacak olan hibrit bir versiyonunu duyurdu.
Bu planlar şimdi daha fazla odaklanıyor. GranTurismo coupe, Folgore ürün serisinden çıkan ilk EV olacak. Elektrikli spor coupe, Maserati’nin yakın zamanda elektrikli araç üretimine hazırlamak için 700 milyon euro (yaklaşık 807 milyon $) yükseltme alan İtalya’nın Torino kentindeki Mirafiori fabrikasında üretilecek. Formula E’den türetilen aktarma organları teknolojisini kullanacak olan GranTurismo, 2023’te satışa sunulacak.
İlk teknik özelliklere dayanarak, elektrikli GranTurismo yüksek performanslı bir canavar olacak gibi görünüyor: 1.200 beygir gücünün “çok üstünde”; 0-100 km/sa (62 mph) 2 saniyenin biraz üzerinde; 300 km/sa (186 mph) azami hız. Araç, hızını artırmak için hafif malzemeden yapılacak. Maserati, üç farklı elektrik motorunun “sınıfının en iyisi” yol tutuşu sağlayacağını söyledi.
u ayın ilerleyen saatlerinde Maserati, yepyeni bir EV olan Grecale SUV’yi tanıtacak. Ayrıntılar şu anda yetersiz, ancak aracın 2023’te de satışa çıkması bekleniyor. Global ürün planlama başkanı Francesco Tonon, Grecale’in “menzil, performans, hızlanma, şarj süresi ve en yüksek hız açısından bir ölçüt olacağını söyledi — her şey.”
Otomobil üreticisinin ultra lüks spor otomobilinin kardeş aracı MC20 Spyder, yeni Quattroporte dört kapılı spor sedan ve otomobil üreticisinin en iyi otomobilinin elektrikli versiyonu da dahil olmak üzere Folgore serisinin geri kalanı önümüzdeki aylarda doldurulacak. Levante SUV satışı.
Tüm spor otomobil markaları gibi Maserati de, elektrikli araçlara geçerken temel özelliklerinden biri olan gürültülü motorların kaybıyla yüzleşmek zorunda kalacak. Bazı otomobil üreticileri, hırıltılı bir içten yanmalı motorun yokluğunu açıklamak için yapay sesler eklediler – ancak Maserati, aynı yoldan gitmeyeceğini söyledi. “Maserati sesi sahte değil,” dedi Tonon, “çünkü biz özgünlükle ilgiliyiz.”
Şirket ayrıca Quattroporte sedanı için Seviye 3 otonom teknoloji geliştirme planlarını da doğruladı – bu, aracın insan denetimi olmadan belirli yollarda, büyük olasılıkla otoyollarda kendi kendine gidebileceği anlamına geliyor.
Tonon, “Birisi sürücüler için bir araba olduğu için otonom sürüşü düşünmediğimizi düşünebilir, ama aslında tam tersi” dedi.