BMW, yaklaşmakta olan i7 elektrikli sedan ve devasa ızgarasıyla dalga geçiyor

BMW, birkaç hafta içinde en yeni elektrikli aracı olan i7 lüks sedanını piyasaya sürmeyi planlıyor. Bunun öncesinde, Alman otomobil üreticisi birkaç teaser görüntüsü, bazı ilginç özellikler ve tabii ki bu EV’nin kesinlikle devasa, tamamen gereksiz böbrek şeklinde bir ızgaraya sahip olacağının teyidi sunuyor.
Adil olmak gerekirse, ızgara otomobil üreticisinin kimliğinin silinmez bir parçasıdır. Bir BMW’nin BMW olduğunu böyle anlarsınız. Bu nedenle, kaputun altında soğutmaya ihtiyaç duyan bir motora sahip olmayan araca rağmen, şirketin yaklaşmakta olan EV’lerine dahil etmesi mantıklıdır.
BMW, i7’nin ızgarasının “modern ve farklı bir görünüm elde etmek için tamamen yeniden yorumlandığını” iddia ediyor. Örneğin, ızgara, vurgulanmasına yardımcı olan ve muhtemelen daha fazla dikkat çeken dar bir “özel kristal cam” LED şeridinde özetlenmiştir.
Şirketin, klasik böbrek ızgarayı sürekli genişlettiği için son zamanlarda sosyal medyada çok sert eleştirilere maruz kaldığını belirtmek gerekir. Geçen yıl bununla ilgili sorulduğunda , BMW’nin ürün müdürü Don Smith, “açık bir ızgaraya sahip olmanın hiçbir anlamı yok”, ancak otomobil üreticisinin müşterilerinin “bir BMW gibi görünmesini istediklerini” söyledi. Yeterince adil!
BMW, Nisan ayında tanıtıldığında i7’nin “dünyanın ilk tamamen elektrikli lüks sedanı” olacağını iddia ediyor. Mercedes-Benz EQS ve Lucid Air farklı olabilir, ancak otomobil üreticisi kesinlikle Avrupa WLTP standardına göre 580-610 km (360-379 mil) ve 305’e kadar iddia edilen menzile sahip tüm durakları çekiyor. EPA tahminlerine göre mil (491 km). WLTP’ye göre, birleştirilmiş güç tüketimi 100 km’de 19,7–18,9 kWh olacak ve bu daha önce ilan edilenden daha düşük .
Ayrıca üzerinde düşünmemiz gereken bazı iç görsellerimiz var. Buradaki büyük haber, 32:9 panoramik görüntü formatı ve 8K akış çözünürlüğü ile BMW’nin ultra geniş 31 inç sinema ekranının dahil edilmesidir. Tavan döşemesinden dışarı doğru hareket eden ekran, arka yolcular içindir ve temelde sedanı hareket halindeyken lüks bir sinemaya dönüştürür. i7 ayrıca LED ışık şeritlerine sahip bir Sky Lounge panoramik cam tavan ile donatılacak. Bunun BMW sinema ekranıyla nasıl etkileşime girdiğini görmek ilginç olacak.
Sürücü için kavisli bir ekran direksiyon simidinin arkasından başlıyor ve ön konsolun yarısına kadar uzanıyor. Bu, 12,3 inçlik gösterge panelinin ve merkezi 14,9 inçlik bilgi-eğlence ekranının sürücüye doğru açılı tek bir ünitede birleştirilmesini içeriyor. BMW’nin iDrive işletim yazılımının en son sürümünü içeren kavisli ekran, hızla lüks otomobillerde yaygın bir özellik haline gelen gösterge panelinin üzerinde kayan bir görünüme sahip olacak.
BMW, 2030 yılına kadar şirketin satışlarının yüzde 50’sini elde etme hedefiyle önümüzdeki birkaç yıl içinde çıkacak bir dizi yeni EV’ye sahip . Şirket, X1’in yanı sıra 5 Serisinin tamamen elektrikli bir versiyonunu da geliştiriyor. SUV. Bu yılın başlarında şirket , en çok satan X3 SUV’sinin yalnızca Avrupa ve Çin’de satışa sunulacak tamamen elektrikli versiyonu olan iX3’ün üretimini açıkladı . ABD’de, BMW i4 sedan ve iX SUV bu yıl içinde teslimat yapmaya başlayacak.
Bu, Alman lüks otomobil üreticisinin en popüler otomobillerinin neredeyse tamamının yakında tamamen elektrikli varyantlara sahip olacağı anlamına geliyor. BMW’nin ABD’deki en popüler otomobili olan 3 Serisi’nin tamamen elektrikli bir versiyonu, kamuflaj testinde şimdiden görüntülendi .